Söndag...

Halloj...
Jag har gjort en god CHEESECAKE : )
Jättelätt att göra och väldigt god...

Bunke 1 :
3 ägg-gulor blandas med 1 1/2 dl socker och 2 tsk vaniljsocker.
Vispa och blanda ner 200 gram philadelpia-ost.

Bunke 2 :
Vispa 3 äggvitor till ett hårt skum

Bunke 3 :
3 dl vispgrädde vispas ganska hårt

Blanda samman bunke 1 och 3 först...
Blanda sist ner bunke 2 lite försiktigt.
Rör om till en jämn smet.

Smörj en form och mosa digestive kex ( ca 3 st ) och täck med i formen.
Häll i smeten jämt och mosa  ca 3-4 digestive kex och häll över.

Ställ in i frysen i några timmar...
Gör den dagen innan helst då blir den som godast...

MUMS : )



Servera gärna med HALLON : )



Visst ser det gott ut...Och det är det...

Ha en skön söndag alla ni som läser det här...
KRAM JAG...

Ps.LYCKA TILL om ni gör den här nu : )


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Mamma tror det blir en tjej, det är därför hon säger lillan;) Vi ville inte kolla vad det är för kön. Ååå vad gott med cheesecake! Måste jag testa någon dag:) Nu ska vi gå ut & promenera.. Ha en bra Söndag! Kramar

2010-02-28 @ 13:10:38
Postat av: Pillan

Ser jättegott ut! Men jag blir inte sugen. Har svullat något hemskt mycket i helgen, står mig upp i halsen just nu:( Stenhårt med VV imorgon! KramenOm!!

2010-02-28 @ 22:16:45
Postat av: Helene

Okej Jenny...Jag blev lite fundersam : )

2010-03-01 @ 21:58:00
Postat av: Helene

Lycka till !!

med VV nu Pillan : )

2010-03-01 @ 21:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0